Værdier

Faglighed

Herfølge Friskole har på alle årgange fokus på læse-, skrive-, sprog- og regnefærdigheder. Vores lærere tilrettelægger undervisningen således, at alle elever favnes. Vi møder eleverne, hvor de er uanset de forudsætninger, eleverne måtte have med sig fra børnehave eller andre skoler.

På vores skole lægger vi vægt på sproget. Først og fremmest dansk, dertil undervises i engelsk fra 1. klasse og tysk fra 3. klasse.

Tryghed

Skolen er placeret i rolige omgivelser og bussen kører lige til døren. Der er en stor legeplads med træer, bålhytte, sandkasse og meget mere der, giver børnene både udfordringer og mulighed for fordybelse. Vi prioriterer, at vores lærere har god tid til den enkelte elev, derfor er der højest 18 elever i hver klasse. Det giver en god balance mellem faglig- og social indlæring.

Fællesskab

Beskrivelsen ”Vores skole” er ikke helt tilfældig. Vi er nemlig ikke større end at alle kender alle, både store og små. På den måde sikrer vi, at vi passer på hinanden, taler pænt til og om hinanden, og dermed lærer hvordan man begår sig socialt.

Vores lokaler er lyse og venlige, og vi lægger meget vægt på, at der er hyggelige rammer for børn og personale.

Hvordan skriver jeg mit barn op?

Ring til vores skoleleder Mette Henningsen på 56 27 67 14 og aftal en tid til et møde og fremvisning af skolen.
Så kan I få svar på de vigtige spørgsmål og få et indtryk af skolen.